31. oktober 2019

Top 3 e-handelstrends direkte fra London

E-handelsbranchen er i konstant forandring, og det nye sort er sjældent nyt længe ad gangen. På en af Europas største e-handelskonferencer, ’Ecommerce Expo 2019’, var Hesehus derfor naturligvis blandt de mere end 15.000 deltagere klar til at suge til sig af de nyeste trends og tendenser. Vi har kogt essensen af de to inspirerende dage ind til de tre absolut hotteste trends, I som e-handlere med fordel kan holde et skarpt øje med.  

The future of commerce is headless

Med den rygende teknologiske udvikling og onlineforbrugernes stadigt stigende forventninger er den største trend fra London ikke overraskende headless commerce. Headless commerce er ikke det nyeste begreb i e-handelsordbogen men ikke desto mindre mere relevant end nogensinde før.

Hvorfor netop headless commerce? Fordi det dækker over e-handelsløsninger, hvor den kundevendte del af løsningen (hovedet), er ’koblet’ fra de standardkomponenter (kroppen), der udgør backendplatformen. Med andre ord – en løsning bygget på en headless platform, som fx vores e-commerceplatform Bizzkit, er ikke fastlåst af et prædefineret kundevendt design og sæt af features, og det giver jer som e-handlere den fleksibilitet og agilitet, det kræver at følge med udviklingen i markedet.

På den måde kan I integrere de nyeste teknologier og indfri forbrugernes forventninger med innoverende kunderejser. Og det uden at I skal bekymre jer om problemer i backendplatformen som med traditionelle platforme.

Headless commerce kan altså både minimere bøvlet for jer som e-handlere og jeres kunder på en og samme tid.

skrive i notesbog


Design jeres eget post check-out-flow

Et af de andre store samtaleemner på konferencen var naturligvis personalisering - mere præcist opdagelsen af nye græsmarker inden for feltet. Når det gælder personalisering, er der nemlig ofte et stort fokus på search- og købssituationen i kunderejsen, men flere retailere har nu fået øjnene op for det ellers ofte oversete step i kunderejsen, post check-out, som går fra, når en ordre er lagt, til kunden har modtaget sin pakke.

Typisk overgår kommunikationen i dette step til fragtfirmaet, men i takt med den teknologiske udvikling kan  I som e-handlere nu også  customize jeres eget post check-out-flow og derved give jeres kunder en ekstraordinær ’aha’-oplevelse med brandet.

Disse flows kan bestå af alt fra proaktive shipping-notifikationer, der mindsker mængden af ”hvor er min pakke”-henvendelser til kundeservice, til bløde mails fx med en vejrudsigt for dagen, hvor pakken er klar til afhentning. Med disse små, ekstra touch points mellem jer som e-handlere og jeres kunder kan I skabe den ekstraordinære brandoplevelse, som øger kundernes tilknytning til jeres brand og giver dem lyst til at komme igen.

Go mobile first
with PWA

Mobile first er på de flestes læber, og på konferencen i London blev det klart, at en af de hotteste, teknologiske trends inden for feltet er progressive web apps (PWA).

PWA er kort fortalt mobilvisningen af en webshop, som på mange måder ligner og performer som de traditionelle native apps. Men fordi forbrugeren tilgår shoppen direkte fra en browser, er en webshop, der er bygget som en PWA, langt mere tilgængelig end en native app. Forbrugeren har også mulighed for at modtage push-notifikationer og downloade et skrivebordsikon, hvorfra de kan tilgå sitet uden browserlinje, hvilket giver den lækre native-app-feeling uden al bøvlet med tunge downloads og opdateringer.

Mobile first, e-commerce, ecommerce expo
Mobile first, e-commerce

PWA-teknologien kan også være med til at øge performance og loadspeed på webshops, fordi nødvendige filer og data automatisk gemmes i mobilenhedens hukommelse. Og ifølge tal fra Googles rapport, ’The need for mobile speed’, er loadspeed netop afgørende for konvertering, da 53% af onlineforbrugerne vil forlade sites med en loadtid på mere end 3 sekunder.

Der er altså meget værdi for jer som e-handlere at hente ved at tænke mobile first og øge hastigheden på jeres webshop, og PWA-teknologien kan være en mulig indgangsvinkel.

Vil I også ride med på toppen af e-handelsbølgen og fortsætte med at indfri jeres kunders forventninger til den perfekte kunderejse? Så giver vi gerne en kop kaffe eller kommer forbi jer til en uforpligtende snak om jeres muligheder.

Kontakt Head of Customer Relations, Casper Bo Jørgensen, på tlf.: 23 30 79 56 eller skriv til: cbj@hesehus.dk

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

I en international og digital handelsverden som i dag, er et helt centralt spørgsmål hos mange retailere – hvordan skaber vi kundeoplevelser, der øger loyaliteten til vores brand? På verdens største retailkonference ’NRF Retails BIG Show’ i New York blev det klart, at svaret bl.a. ligger i et øget fokus på medarbejderne.
Et af Danmarks førende e-handelshuse, Hesehus A/S, har netop modtaget den prestigefyldte pris Gazelle 2019 og kan nu bryste sig af udnævnelsen for fjerde gang i virksomhedens historie.
Hesehus og en af Danmarks største frivillige kæder inden for hårde hvidevarer og forbrugerelektronik, El-Salg, har gennem et unikt samarbejde de sidste 10 år skabt flere digitale løsninger sammen og kan nu fejre 10-års jubilæum.

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox