20. september 2019

Jubilæum: 10 års samarbejde med El-Salg  

Hesehus og en af Danmarks største frivillige kæder inden for hårde hvidevarer og forbrugerelektronik, El-Salg, har gennem et unikt samarbejde de sidste 10 år skabt flere digitale løsninger sammen og kan nu fejre 10-års jubilæum. 

Unikt samarbejde gennem 10 år

I september 2009 kom El-Salg, der er grundlagt i 1968, har mere end 160 butikker fordelt over hele landet og er en del af den internationale koncern Euronics Group, til Hesehus med ønsket om udvikling af en ny, innovativ e-handelsløsning. Allerede året efter lanceringen af den nye løsning udvidede El-Salg samarbejdet med Hesehus, der således også blev leverandør af kædens helt nye partnerportal med bl.a. et intranet, B2B-webshop og et skiltesystem til automatisk fremstilling af skilte til El-Salgs butikker.

Køkken, hårde hvidevarer

El-Salgs partnerportal er siden lanceringen løbende blevet udvidet, og den er i dag en vital del af kædesamarbejdet. Da El-Salg ikke opkræver kontingent af deres medlemmer, og hovedkontoret generelt drives på et lavt omkostningsniveau, er partnerportalen derfor helt essentiel i at sikre, at såvel butikkerne (partnerne) som hovedkontoret har en effektiv hverdag. Og El-Salgs partnerportal omfatter i dag således også varebestilling, nyheder, statistikker, billeddatabase, annonceskabeloner, POS-materialer, skabeloner til opslag på de sociale medier m.m. til gavn for både butikker og hovedkontoret.     

De3Bedste

Foruden samarbejdet omkring partnerportalen har El-Salg og Hesehus også konceptudviklet onlineshoppen De3Bedste.dk, der blev lanceret i 2010. De3Bedste.dk var El-Salgs stærke bud på en pure player, og løsningen tog udgangspunkt i konkrete spørgsmål fra kunderne om hver produktkategori, så kunderne i webshoppen blev guidet til de tre bedste bud på den vare, som de efterspurgte. Derudover henviste webshoppen til lokale elektrikere, så installation m.m. kunne bestilles samtidig med varen – til glæde for både kunder og elektrikere. El-Salg solgte webshoppen De3Bedste.dk i 2015, og webshoppen har siden fortsat succesen.  

CEO hos Hesehus, Lars Hedal

"Som e-handelshus har vi de sidste 10 år sammen med El-Salg fået mulighed for at sætte en lang række af vores kompetencer i spil, og det har været en fornøjelse at være en del af El-Salgs digitale rejse. Hele konceptudviklingen af De3Bedste.dk, hvor vores UX Design afdeling bl.a. stod for logoet og hele den visuelle identitet, var en fantastisk udfordring og gav os mange indsigter og erfaringer, som vi efterfølgende har kunne trække på i udviklingen af løsninger til andre af vores kunder”

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Det 15 år tætte samarbejde mellem en af Skandinaviens førende frokostudbydere, Fazer Food Services (nu Compass Group) og Hesehus har bl.a. resulteret i den unikke take-away-løsning ’Fazer Food & Co’, og det gode samarbejde fortsætter.
Personalisering er næppe klassens nye dreng, og mange e-handlere har allerede integreret personalisering som en strategisk del af deres forretning. Men nu har den teknologiske udvikling gjort det muligt for jer som e-handlere at tage personalisering til helt nye højder med 1:1 personalisering.
Danmarks tredjestørste og landsdækkende kæde på det professionelle byggevaremarked, Davidsens Tømmerhandel, har valgt Hesehus til at stå bag deres nye B2B-totalløsning.

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox