22. august 2019

Jubilæum: 15 år med innovative onlineløsninger til Fazer

Det 15 år tætte samarbejde mellem en af Skandinaviens førende frokostudbydere, Fazer Food Services (nu Compass Group), og Hesehus har bl.a. resulteret i den unikke take-away-løsning ’Fazer Food & Co’, og det gode samarbejde fortsætter.

15 års jubilæum

For 15 år siden havde de odenseanske e-handelsspecialister Hesehus den fornøjelse at byde Fazer Food Services (nu Compass Group) velkommen som kunde. Dengang var Fazer Food Services i Danmark mest kendt under navnet Wip Personalerestauranter – et koncept, der siden har udviklet sig til nu mere end 1000 medarbejdere og 160 skræddersyede personalekantiner, hvor kokkene hver dag serverer frokost for mere end 40.000 gæster.

Fazer Food Services

Da Fazer Food Services i sin tid valgte Hesehus som e-handelspartner, overtog Hesehus videreudviklingen af deres interne e-handelsløsning WipShop, der bl.a. blev brugt til bestilling af mødeforplejning fra kantinerne. Kort tid efter fulgte nyudviklingen af et komplet restaurantsystem, der skulle dække alle områder af Fazer Food Services’ restaurantdrift.

Fazer Food & Co

I 2006 gik Fazer Food Services online med webshoppen 'Fazer Food & Co', der skulle vise sig at blive en meget stor succes ikke blot i Danmark men også i resten af Skandinavien. Med den nye webshop fik medarbejderne, der til dagligt spiste i Fazers kantiner, mulighed for at købe veltillavede og sunde middagsretter med hjem til familien tilberedt af Fazers kokke. Danskerne tog med det samme den nye take-away-løsning til sig, og i dag omfatter løsningen også delikatesser, chokolader og andre lækre madrelaterede tilbud, ligesom flere kantiner løbende holder markedspladsdage eller tilbyder grill- og tapaspakker til weekenden via shoppen. 'Fazer Food & Co'-succesen i Danmark blev naturligvis interesseret fulgt af Fazers koncernhovedkontor i Finland, og i dag er take-away-løsningen udbredt til både Sverige, Norge og Finland.         

CEO hos Hesehus, Lars Hedal

"Fazer har lige fra starten af været en spændende og innovativ kunde for os at samarbejde med. Vi har i årenes løb ikke kun haft et tæt samarbejde omkring udviklingen af deres webshop men også – i takt med onlinekundernes stigende forventninger og behov – om videreudviklingen af deres løsning, der i dag ligeledes tæller en mobilversion af shoppen. Vi glæder os til at fortsætte samarbejdet og har tilmed fornøjelsen af selv at kunne bruge take-away-mulighederne i Fazer Food & Co, som for mange af vores medarbejdere er et virkelig værdsat tilbud og medarbejdergode”

Har I også brug for en nytænkende onlineløsning?

​​​​​​Så giver vi gerne en kop kaffe eller kommer forbi jer til en uforpligtende snak.

Kontakt Head of Business Development, Ditte Tvede Arentoft, på tlf.: 20 47 24 44 eller skriv til diar@hesehus.dk

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Personalisering er næppe klassens nye dreng, og mange e-handlere har allerede integreret personalisering som en strategisk del af deres forretning. Men nu har den teknologiske udvikling gjort det muligt for jer som e-handlere at tage personalisering til helt nye højder med 1:1 personalisering.
Danmarks tredjestørste og landsdækkende kæde på det professionelle byggevaremarked, Davidsens Tømmerhandel, har valgt Hesehus til at stå bag deres nye B2B-totalløsning.
Scenen var sat i Øksnehallen i København, da FDIH samlede 800 danske e-handlere til årets helt store branchefest ’E-handelsprisen 2019’. Hesehus’ kunder var stærkt repræsenteret med hele seks finalepladser, der på fornemmeste vis resulterede i to guld og to sølv.

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox