6. september 2018
Hesehus’ e-commerce-platform får nyt navn - international partnerkanal får flyvende start
I over 16 år har Hesehus, ét af Danmarks største e-handelshuse med over 100 medarbejdere, udviklet på egen e-commerce platform baseret på solid standardteknologi fra Microsoft. En platform som over 100 store danske og skandinaviske virksomheder i dag baserer deres e-handelsløsninger på. Nu er platformen klar til at blive sendt uden for Danmarks grænser. Under navnet Bizzkit er første skridt i virksomhedens internationaliseringsproces taget hen over Øresund, og de første partneraftaler er allerede indgået.
Pressemeddelelse
"Erfaring, nytænkning og en vedvarende tro på vores eget produkt gør, at vi i dag står med en komplet og fremtidssikret e-commerce platform, som er klar til at blive lagt i hænderne på dygtige partnere, der kan være med til at sikre endnu flere succesfulde e-commerce løsninger til virksomheder uden for Danmarks grænser". - Stifter af og CEO hos Hesehus, Lars Hedal.
Første partneraftaler indgået
Hesehus har i første omgang kig på Sverige som nyt marked. Et marked, der er modent inden for e-commerce med godt 66% af alle voksne internetbrugerne, der handlede online i 2017, men hvor virksomheden er overbevist om, at der stadig er masser af uudnyttet potentiale.
’Før sommeren ansatte vi en svensk country manager og åbnede kontor i Göteborg. En indsats, som allerede har båret frugt i form af indgåelsen af to spændende partnerskaber’, fortæller Lars Hedal. ’Vi glæder os til sammen med vores nye partnere at lande flere svenskbaserede kunder, ligesom vi ser frem til den sparring, som en partnerkanal kan give os i videreudviklingen af vores platform’.
Den svære navngivningsproces
’Hesehus lyder bare ikke rigtig godt, hvis man siger det på engelsk eller fransk, vel?’, spørger Lars Hedal. ’Så vi har tænkt i nyt navn til vores platform. Det har været en spændende proces, og vi er landet på et rigtig godt navn, der fortæller historien om, hvad vores platform kan’.
Lars Hedal forklarer om baggrunden for Bizzkit-navnet (udtales som det engelske biscuit): ’Ligesom en kiks er bagt på en solid grundopskrift baseret på gode råvarer og erfaring og kan tilsættes smagsvarianter efter ønske, så hviler vores platform på solid standardteknologi fra Microsoft og er samtidig fleksibel, så vi altid kan imødekomme den enkelte kundes ønsker og behov og indfri deres forventninger til den ultimative e-handelsløsning.'
Og så er navnet nemt at sige worldwide. For ambitionerne i det Odense-baserede e-handelshus er store - Sverige er bare første skridt i en klar og visionær internationaliseringsstrategi.
Yderligere information fås hos:
Flere nyheder
Få mere nyt fra Hesehus
Nyhedsbrev
Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox