5.  juni 2018

DLG vinder sølv til E-handelsprisen 2018

Torsdag den 24. maj var godt 800 professionelle e-handelsentusiaster samlet i Øksnehallen i København, da FDIH bød indenfor til årets største brancheevent E-handelsprisen 2018. Hesehus’ kunde DLG vandt på imponerende vis sølv i kategorien ”Bedste B2B-virksomhed”, og Hesehus kan nu bryste sig af at have hjulpet ambitiøse e-handlere til 15 topplaceringer ved det prestigefyldte awardshow -heraf fire af fornemmeste karat.

DLG, et af Europas største grovvareselskaber, var nomineret i kategorien ”Bedste B2B-virksomhed”, hvor virksomhederne blev bedømt ud fra, hvorvidt de på fremragende vis sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler.

I vurderingen af de fem finalister lægger juryen især vægt på det gode købmandskab, virksomhedens evne til innovation og vækst og ikke mindst indkøbsoplevelsen på tværs af skærme og den service, som virksomheden yder kunderne. Udover DLG bestod årets stærke felt i kategorien af virksomhederne Velux, Hørkram, Brødrene Dahl og Danfoss.

DLG vinder sølv til E-handelsprisen 2018

E-handelsprisen 2018, Øksnehallen

Imponerende kombination af to verdener

DLG vandt sølv for deres succesfulde kundeportal, hvor det på fremragende vis lykkes dem at kombinere landbruget med e-handel. DLGs kunder kan tilgå kundeportalen fra såvel mobil som tablet, hvorfra de let og enkelt kan bestille varer. Løsningen er blevet taget rigtig godt imod blandt landmændene og hjælper dem i deres hverdag samt effektiviserer deres måde at drive erhverv på.

Et øget fokus på det digitale gav sidste år en omsætningsfremgang på 30% på DLGs e-handelsplatform og har resulteret i, at onlineomsætningen rundede en mia. kr. i 2017. Bag kundeportalen og den tilhørende app står udover Hesehus bureauerne Alpha Solutions og Frontlab samt hovedbureauet Shape. Hesehus har været med på DLGs digitale rejse siden sidste år og er samarbejdspartner på udviklingsdelen af kundeportalen.

E-handelsprisen 2018, Øksnehallen

Hesehus bag 15 topplaceringer

Med topplaceringen til DLG i torsdags kan Hesehus nu bryste sig af at have hjulpet ambitiøse e-handlere til 15 topplaceringer ved E-handelsprisen, og vi er stolte over endnu en gang at have hjulpet en kunde med at blive anerkendt for deres hårde arbejde, innovative forretningsstrategi og ikke mindst deres ambitiøse e-handelsløsning, der med prisen viser at have imponeret toppen af den danske e-handelsbranche.

De 15 topplaceringer er tilfaldet store danske virksomheder i såvel B2B- som B2C-regi og dækker over flere forskellige kategorier:

2018

DLG - Sølv

i kategorien ’Bedste B2B-virksomhed’​​​​​​​

2017

Inspiration - Guld

i kategorien ’Bedste digitale kampagne’

2017

Dacapo Stainless - Sølv

i kategorien ’Bedste B2B e-handelsvirksomhed med omsætning op til 100 mio. kr.’

2016

Stof & Stil – Bronze

i kategorien ’Årets bedste optimeringsdetalje’

2015

Wupti – Sølv

i kategorien ’Bedste e-handelscase – webbureau og andre leverandører’

2015

Inspiration – Guld

i kategorien ’Bedste re-design af webshop’

2015

Matas - Top 5

i kategorien ’Bedste B2C-virksomhed – online omsætning over 30 mio. kr.’

2014

Matas - Bronze

i kategorien ’Bedste omnichannel-virksomhed’

2013

Matas - Guld

i kategorien ’Omni-channel’

2012

Lemvigh-Müller - Guld

i kategorien ’B2B’

2012

SuperBest Online - Top 5

i kategorien ’Mobil e-handel og services’

2012

Matas - Top 5

i kategorien ’Cross-channel’

2010

SuperBest Online - Bronze

i kategorien ‘Cross-channel integration’

2010

FDM travel - Top 5

i kategorien ‘Business to Consumer’

2007

Byggecity.dk - Top 5

i kategorien ’Nystartsprisen’

DLG vinder Danish Digital Award

DLG tog guld til Danish Digital Awards 2018

For godt en måned siden blev en anden eftertragtet pris uddelt, Danish Digital Awards 2018, der blev afholdt i TAP1 hallen i København, og her lykkedes det DLG at nå helt til tops i kategorien ”Mobile” og tage guldet for deres fremragende præstation med den succesfulde app, der giver kunderne direkte adgang til kundeportalen.

Her blev der lagt vægt på det mest inspirerende, effektive og veludførte digitale arbejde, der udvikler og understøtter virksomheders forretningsaktiviteter – hvilket man i høj grad må sige, at DLGs e-handelsløsning har gjort.

Læs mere om DLGs succes ved Danish Digital Award her.

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

DLG, et af Europas største grovvareselskaber, strøg helt til tops i kategorien ’Mobile’ til årets Danish Digital Award. Hesehus er et af bureauerne bag deres succesfulde kundeportal.
Vi kan stolt præsentere to nye kunder hos Hesehus; en stor dansk detailkæde og Danmarks førende leverandør af kvalitetsvin. Vi glæder os til et stærkt samarbejde med begge kunder.
Et af Danmarks førende e-handelshuse, Hesehus A/S, er klar med regnskabet for 2017. Omsætningen vokser 25%, og overskuddet før skat stiger kraftigt fra 3,2 mio. i 2016 til 8,6 mio. i 2017. Samtidig nærmer Hesehus sig nu 100 medarbejdere.

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox