Case: Superbest

Første dagligvarebutik online

Hesehus står bag den første webshop til køb af dagligvarer

Som den første landsdækkende supermarkedskæde åbner SuperBest i november 2009 en onlinebutik med levering til døren. En onlinebutik, der med et tilgængeligt varesortiment på over 4000 forskellige enheder, for første gang tilbyder de danske forbrugere et seriøst alternativ til den ofte trælse tur i supermarkedet med resten af familien Danmark. I 2011 lancerer SuperBest ydermere, igen som de første herhjemme, en app, så forbrugerne også let kan handle dagligvarer fra mobiltelefonen.

E-handelsløsningen fra Hesehus indeholder ikke kun webshoppen men håndterer ligeledes pakningsprocessen, kundeservice, salgsrapportering, produktmodning og søgemaskineoptimering. En ambitiøs løsning, der bl.a. også er integreret til en række centrale systemer i SuperBest samt til distributionspartneren Budstikkens systemer.

SuperBests online dagligvarebutik udviklet af Hesehus

Brug mobilen som huskeseddel

App’en fungerer desuden som huskeseddel, hvis kunden foretrækker at handle i en af de fysiske butikker. Med den indbyggede funktion ”indkøbsliste” er huskesedlen altid lige ved hånden, og kunden kan endda krydse af efterhånden, som varerne kommer i indkøbsvognen.I app’en finder kunden naturligvis også ugens tilbudsavis, hvorfra varerne kan sættes direkte på indkøbslisten samt en opskriftsamling til inspiration for kunderne, hvorfra alle ingredienserne kan kommes i kurven – enten alle på én gang eller efter hvad kunden ikke har i skabene derhjemme.

SuperBests app til køb af dagligvarer udviklet af Hesehus

Casedetaljer

Lancering af webshop i november 2009 og app i august 2011

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og Design

Kundetilgang

I den første periode steg antallet af kunder med 15-20% hver uge

Priser

Top 3 placering til E-handelsprisen i 2010 i kategorien 'Cross-channel integration'

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Casper Bo Jørgensen
"Skal vi tage en snak?" Casper Bo Jørgensen Head of Sales 23 30 79 56