19. maj 2017
Inspiration vinder E-handelsprisen 2017
Livsstilskæden Inspiration udmærker sig på fornemmeste vis og løber for anden gang med en af de prestigefyldte E-handelspriser.
I går aftes var toppen af den danske e-handelsbranche samlet i Tivoli Hotel & Congress Center til årets største event E-handelsprisen 2017. For anden gang på blot tre år tilfaldt hæderen Inspiration, der kunne indtage scenen som vinder af E-handelsprisen i kategorien ’Bedste digitale kampagne’.
I kategorien ’Bedste digitale kampagne’ går prisen til den virksomhed, der har udviklet en digital mediekampagne, som har aktiveret deres målgruppe og opnået nye leads, øget salg eller positiv omtale. Juryen, udvalgt af FDIH, gav følgende begrundelse for valget af Inspiration som vinder:
”Inspiration har nytænkt den traditionelle markedsføring i branchen. Strategien er skarp og veleksekveret og brugen af nye medieplatforme har skabt høj return on investment og har vundet gamle kunder tilbage. Det er en inspirerende og flot løsning, som sikrer Inspiration sejren”.
Adm. direktør hos Inspiration Frank Siim Sørensen i sin takketale
“Tusind tak, det er vi rigtig stolte af! Og nu man står her, skal man huske at være ærlig, og vi er selvfølgelig megaglade for den her. Men først og fremmest er vi super glade for de 600.000 kunder, der besøgte os til den her kampagne og handlede i vores butikker. Så tusind tak til dem! Stor tak til personalet og hele det team, som driver vores web og vores webafdeling til hverdag og en stor tak til Nørgård Mikkelsen, som fik idéen til kampagnen og en stor tak til Hesehus, som hjalp os med at udføre den”
E-handelsprisen 2017, Tivoli Hotel & Congress Center
E-handelsprisen 2017, Tivoli Hotel & Congress Center
Inspirations digitale tilbudsavis er skabt i et samarbejde mellem reklamebureauet Nørgård Mikkelsen, der har skabt det nytænkende og inspirerende design, og Inspirations faste onlinepartner Hesehus, der har stået for udvikling og implementering. Tilbudsavisen er udelukkende udarbejdet på e-handelsplatformen Bizzkit i det fleksible og responsive CMS, som Inspirations e-handelsløsning ligeledes bygger på. Hesehus har til projektet udviklet flere unikke placeholders, og designet inkluderer animationer og målinger, der har krævet en ekstraordinær indsats af frontendudviklerne i Hesehus UX Design team. Og så har teamet selvfølgelig tænkt mobile first og i maksimal performance.
Sølv til Dacapo Stainless
Udover topplaceringen til Inspiration opnåede Hesehus’ kunde Dacapo Stainless sølv i kategorien ’Bedste B2B-virksomhed med online omsætning op til 100 mio. kr.’ Grossistvirksomheden Dacapo Stainless, der er en af de store aktører på det europæiske marked for rustfrit stål, fik sølv for deres imponerende onlinevækst, der i dag udgør 30% af alle virksomhedens ordrer.
Med topplaceringen til Inspiration kan e-handelshuset Hesehus nu bryste sig af at have hjulpet danske e-handlere til 14 topplaceringer ved E-handelsprisen – heraf fire af fornemmeste karat; Lemvigh-Müller i 2012, Matas i 2013 og Inspiration i 2015 og 2017.
Flere nyheder
Få mere nyt fra Hesehus
Nyhedsbrev
Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox