25. juni 2020

Dansk Industris Lærlingepris 2020 går til Hesehus-talent 

Hvert år hædrer Dansk Industris regionalforeninger en lærling eller elev fra deres område, som i ekstraordinær grad har udmærket sig fagligt og kollegialt. I år tilfaldt hædren Hesehus’ talentfulde mediegrafikerelev, Frederik Tubæk Rasmussen, der i dag blev overrasket og fik overrakt prisen.   

Pressemeddelelse

Med lærlingeprisen ønsker Dansk Industri (DI) at fremhæve de lærlinge og elever, der udmærker sig fagligt og socialt og dermed agerer som rollemodeller rundt om i landet for andre unge mennesker i danske erhvervsvirksomheder. På Fyn blev årets vinder af DI Fyns Lærlingepris 2020, Frederik Tubæk Rasmussen, fundet blandt lærlinge på DI’s mere end 800 fynske medlemsvirksomheder.

Frederik har til daglig slået sine folder som mediegrafikerelev hos det odenseanske e-handelshus, Hesehus, der designer og udvikler e-handelsløsninger til store danske brands som Matas, BabySam, Kansas og Davidsen. Og netop Frederiks såvel udtalte faglige som sociale kompetencer blev også vægtet højt af bestyrelsen for DI Fyn i deres valg af årets vinder.

Poul Strandmark, formand for DI Fyn

"Frederik vinder prisen som årets lærling, fordi han er helt i top med både de faglige og sociale kompetencer. Han er kreativ, kundeorienteret og en god kollega, og det er utrolig gode evner at have både som lærling og som ansat. Frederik er et godt eksempel for mange andre unge, og vi håber, at han kan inspirere andre til at gå den erhvervsfaglige vej, for han viser i den grad, at det er en uddannelsesretning med stort potentiale”

Jobbet er i hus

Hos Hesehus er man ikke i tvivl om, at Frederik med sit digitale talent, sin ligefremme og ansvarsfulde tilgang til de projekter, som han er involveret i og ikke mindst sit smittende humør, til fulde har fortjent prisen. Og derfor var det også helt naturligt for de odenseanske e-handelsspecialister at fastansætte Frederik, da han blev færdigudlært i december 2019. ​​​​​​​

Anja Saabye, tidl. teamleder for UX Design hos Hesehus

"Som Frederiks daglige leder blev det meget hurtigt tydeligt, at vi stod med et digitalt naturtalent. Det kombineret med Frederiks evne til at afkode og finde frem til essensen af den enkelte opgave og altid løse den med kundens visuelle tone og stil for øje gjorde, at vi fra dag 1 kunne sætte ham 100% i spil. Udover hans digitale spidskompetencer og kreative mind-set er Frederik en fantastisk humørspreder og en virkelig god og omsorgsfuld kollega. Frederik er alt det, der kendetegner en vaskeægte hesehusianer, så for os var der ingen tvivl om at gøre Frederik til en fast del af holdet, da han blev færdigudlært"

Vinder af DIs Lærlingepris 2020
Dansk Industri overrækker årets Lærlingepris 2020

Altid på udkig efter nye talenter

For den fynske vækstvirksomhed, Hesehus, er det en naturlig del af virksomhedens udvikling at tage ikke kun elever men også praktikanter og projektstuderende fra de fynske uddannelsesinstitutioner og studiemiljøer ind i kortere eller længere samarbejder.

Anne Røssel Læsø, HR Manager hos Hesehus

Vi er meget bevidste om den viden og det potentiale, der ligger hos elever eller de studerende, som vi har i praktik. Som vækstvirksomhed er vi hele tiden på udkig efter nye tech-talenter, der kan hjælpe os med at sætte barren højere, og her byder vores elever og praktikanter rigtig positivt ind - enten i form af ny viden, eller fordi de tør udfordre os på fx vores processer eller arbejdsgange. For os er investeringen det hele værd, og vi har i dag ansat otte medarbejdere, der startede som elever eller i et praktikforløb"

Hesehus er også en del af Technology Denmarks virksomhedspagt, hvor Hesehus og 29 andre fynske IT-virksomheder bl.a. forpligtede sig til at skabe 25% flere praktikpladser, studiejobs og lignende i 2019 for at sikre udviklingen og fastholdelsen af tech-talenter på Fyn. Hesehus var efter det første år blandt de tre virksomheder, der bidrog mest til pagten, som nu er rullet ud i hele landet.        

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Forbrugerne er i dag mere miljøbevidste end nogensinde før. De vil handle så bæredygtigt som muligt og ser gerne, at I som e-handlere går forrest og gør det nemt for dem at træffe de miljørigtige valg – både før, under og efter et køb. Men hvordan skaber I den bæredygtige shoppingoplevelse, som forbrugerne søger, og positionerer jer foran konkurrenterne som det miljørigtige valg på markedet?
Live shopping er en af de e-handelstrends, der nu for alvor accelererer under coronakrisen, hvor adgangen til de fysiske butikker er begrænset. Live shopping giver nemlig e-handlerne mulighed for at guide deres kunder online på måder, der tidligere var forbeholdt de fysiske butikker. Et tiltag, der ikke kun kan være med til at styrke onlinesalget under krisen men i høj grad også relationen til kunderne i fremtiden.
Offensiv tilgang til corona: I samarbejde med e-handelshuset, Hesehus, og den internationale prisvinder, HERO®, gør Matas og Zizzi nu butiksassistenterne til online skønheds- og fashioneksperter med en ny online chatapplikation, der ikke kun skal hjælpe med at styrke salget under corona, men som også i fremtiden højner shoppingoplevelsen for deres kunder såvel in-store som online.

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox