27. april 2020

Hesehus-kunder aktiverer butikspersonalet og styrker kundeoplevelsen med ny og personlig onlinechat

Offensiv tilgang til corona: I samarbejde med e-handelshuset, Hesehus, og den internationale prisvinder, HERO®, gør Matas og Zizzi nu butiksassistenterne til online skønheds- og fashioneksperter med en ny online chatapplikation, der ikke kun skal hjælpe med at styrke salget under corona, men som også i fremtiden højner shoppingoplevelsen for deres kunder såvel in-store som online.

Pressemeddelelse

Med HERO® chat kan Matas og Zizzi aktivere butikspersonalet som eksperter, der via chat-, live- og videofunktioner kan rådgive og guide kunderne, mens de shopper online hjemmefra. Et tiltag, der i høj grad kan afhjælpe Matas og Zizzi under krisen, da de kan iscenesætte de butiksansatte på ny og dermed lade dem bidrage positivt til omsætningen, men som også er med til fortsat at styrke omnichannelrejsen for både Matas og Zizzi. Den internationale kundeklientudbyder, HERO®, med hovedkontor i New York og London har med deres online chatapplikation allerede transformeret shoppingoplevelsen for internationale spillere som fx Nike, Adidas og Levi´s. Og det i sådan en grad, at National Retail Federation i 2018 udråbte HERO® som den mest innovative og engagerende teknologi inden for nutidens retail.

Mette Reinholt Mortensen, COO hos Hesehus

”Hele personaliseringsdelen af omnichannelrejsen lå allerede i roadmappet for flere af vores kunder, og med krisen er der nu sat ekstra skub i udviklingen, da der ligger et stort potentiale i – ikke kun under krisen men også fremadrettet – at få aktiveret de mange veluddannede salgsassistenter i butikkerne. At gøre de butiksansatte til eksperter og derigennem yde kunderne en helt personlig service kan ikke alene føre til øget kundeloyalitet men også til højere konvertering og ikke mindst mersalg. Hos HERO® har det bl.a. hos flere af deres kunder betydet øget salg i butikken, da 25% af de aktive chatbrugere ender i den fysiske butik blot en til to dage senere”   

Matas aktiverer materialister til rådgivning på matas.dk  

Hos Matas, der driver den femte mest besøgte webshop i Danmark og er en af frontløberne inden for e-handel herhjemme, har man siden krisens start rykket hurtigt og har allerede implementeret flere nye tiltag for at rådgive og inspirere kunderne på tværs af kanaler, herunder Matas liveshopping, som gik live første gang den 27. marts.

Nu er den landsdækkende materialistkæde klar med HERO® chat i webshoppen, hvor en række materialister sidder klar til at rådgive og guide kunderne én til én enten via almindelig chat, voice eller video alt efter, hvad kunden foretrækker.

Chat med en Matas-materialist
Matas lancerer HERO chat

Materialisterne kan undervejs i chatten bl.a. fremvise produkter via video og linke til de produkter, som samtalen omhandler, og derigennem agere kundens personlige shoppingassistent. Den nye chatfunktion giver også materialisterne mulighed for at følge med i kundens historik på webshoppen, så de kan guide kunderne ud fra tidligere køb og favoritbrands og dermed sikre kunderne en unik og helt personlig shoppingoplevelse.

Efterfølgende kan Matas – selvfølgelig med kundernes tilladelse – løbende række ud til kunderne via chatten med helt specifikke tilbud og forslag, hvis der fx er et godt tilbud på deres favoritprodukt, eller deres yndlingsbrand er kommet med nye produktlanceringer.     

Foruden materialisternes mulighed for at følge med i kundernes historik på webshoppen giver dashboards i chatapplikationen også materialisterne mulighed for bl.a. at følge med i, hvor mange kunder de har talt med, hvor mange ordrer der er lagt, og hvad det har genereret af omsætning.

Brian Andersen, e-commerce direktør for Matas

”Vi har rigtig mange kunder, der vælger at besøge netop vores butikker for at få den vejledning og ekspertviden, som vores materialister besidder, og det har vi haft et ønske om også at kunne tilbyde vores onlinekunder. Med den nye onlinechat styrker vi kundeoplevelsen yderligere på tværs af vores digitale og fysiske kanaler og giver kunderne en helt unik shoppingoplevelse. Applikationen fra HERO® gør, at vores materialister i de største butikker på skift kan rådgive en kunde, der kommer ind af døren i butikken og kunder, der ønsker hjælp på webshoppen. HERO® giver også fremadrettet mulighed for, at man som kunde kan have en digital relation og løbende kommunikation til sin favorit materialist og lave aftaler om, hvornår man kan få hjælp eller inspiration via det nye digitale værktøj”   

Chat dig til det helt rigtige outfit med Zizzi   

Nordens største kæde inden for curvy fashion, Zizzi, med over 120 butikker i bl.a. Danmark, Sverige og Norge og webshops i 10 europæiske lande, har ligeledes valgt at aktivere butikspersonalet og højne shoppingoplevelsen med HERO® chat. Chatfunktionen bliver i første omgang rullet ud i Danmark og Norge fra onsdag den 29. april, hvor kunderne her således kan se frem til at kunne chatte sig til det helt rigtige outfit med deres egen personlige stylingassistent.  

HEROs chatapplikation er udbredt blandt førende retailere rundt omkring i verden, og hvis man spørger de odenseanske e-handelsspecialister, Hesehus, så er de ikke i tvivl om, at vi også herhjemme vil se flere og flere retailere tage chatapplikationen til sig. Hos det fynske e-handelshus er flere af kunderne allerede i gang for ligeledes at indfri og fortsat styrke deres omnichannelrejse.    

Zizzi lancerer ny, personlig onlinechat


For kommentarer kontakt Lars Hedal, CEO hos Hesehus, på tlf.: 40 25 50 83 eller på mail hedal@hesehus.dk

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

En af Danmarks førende leverandører af e-handelsløsninger, Hesehus, har netop offentliggjort årsregnskabet for 2019. En omsætningsvækst på 25%, sund bundlinje og fortsat tilgang af nye medarbejdere vidner om endnu et år med sund vækst for de odenseanske e-handelsspecialister.
For knap to år siden trådte EU’s persondataforordning (General Data Protection Regulation) i kraft, og nu begynder bøderne for alvor at blive uddelt. Det er derfor en god idé at kigge jeres GDPR-indsatser efter i sømmene, og vi giver her nogle gode råd til, hvordan I kan gribe opgaven an.
Google giver nu deres digitale analyseredskaber en større makeover, og bl.a. skal en ny datamodel sikre en bedre indsigt i forbrugernes rejse på tværs af platforme og kanaler. Men hvilke analytiske muligheder og indsigter giver det jer som e-handlere, og hvordan kan I bruge det strategisk i jeres forretningsudvikling?

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox