15. september 2017

BabySam vælger Hesehus som e-handelspartner

Den suverænt største spiller på det danske marked for baby- og børneudstyr, BabySam, har efter en udbudsrunde blandt Danmarks førende e-handelshuse valgt Hesehus som strategisk e-handelspartner til ny totalløsning.    

BabySam

Klar, parat, baby

Den landsdækkende detailkæde, BabySam, har mere end 40 års erfaring i branchen og er med sine 30 detailbutikker, salg til institutioner og onlinesalg svær at komme udenom, når det gælder salg af baby- og børneudstyr.

Kæden, der omsætter for over 450 millioner kr. om året, har ambitiøse onlinemål, og dem skal e-handelshuset Hesehus nu hjælpe med at indfri.

Adm. direktør hos BabySam, Kenneth Nørgaard

”E-handel er i dag et af de helt centrale ben i vores omnichannel strategi og en væsentlig del af vores forretning. Det er tydeligt at se, at bl.a. den service, vi har bygget omkring vores produkter på e-commerce, er det, kunderne efterspørger, så det vil vi naturligvis gerne styrke og udbygge yderligere”

Gearet til fremtidens e-commerce

BabySam har med målrettede investeringer de seneste år arbejdet hårdt for at skabe Danmarks stærkeste platform for deres kunder med en unik tilstedeværelse på tværs af de fysiske butikker, webshoppen og de sociale medier og står i dag som en sand omnichannel detailkæde.

Kædens benhårde fokus på e-handel, SoMe-aktiviteter og et stærkere butikskoncept er gået rent ind hos kunderne, og BabySam ønsker nu at styrke deres omnichannel aktiviteter yderligere bl.a. med udvikling af en ny webshop.

I 2016 udgjorde nethandel 8% af BabySams samlede omsætning, og ud fra kædens ambitiøse mål for 2020, hvor 20% af BabySams samlede omsætning skal komme fra kædens onlinekanaler, er der ingen tvivl om, at de satser benhårdt på e-handel.

BabySam

Totalløsning på førende e-commerceplatform


BabySams nye webshop bliver udviklet af Hesehus og implementeret på softwareplatformen Bizzkit, der er blandt de tre førende og mest udbredte e-handelsplatforme i Danmark. Bizzkit er som andre e-commerceplatforme gearet til e-business men med den fordel, at platformen – til forskel fra mange andre platforme på markedet – også indeholder DAM, PIM og CMS.

For BabySam betyder det én samlet løsning, der er ekstra fleksibel, idet standardfundamentet ikke er låst eller begrænset og derfor kan tilpasses BabySams ønsker til funktioner og features, som er essentielle for netop deres forretning.

BabySam følger trop med andre danske omnichannel frontløbere som Matas, Stof & Stil og Inspiration, der succesfuldt har baseret deres onlineløsninger på Bizzkit-platformen med blandt andet topplaceringer ved E-handelsprisen til følge.

CEO hos Hesehus, Lars Hedal

”Vi er rigtig glade for at kunne byde BabySam velkommen efter en udbudsrunde i et stærkt felt, hvor vores erfaringer med andre omnichannel kæder og de resultater, vi har været med til at skabe for bl.a. Inspiration, der vandt E-handelsprisen i 2017, faldt ud til vores fordel. Nu glæder vi os til at komme i gang og har sat et ambitiøst hold af digitale designere, udviklere og arkitekter, der arbejder målrettet på at skabe en state-of-the-art webshop til BabySam”   

Lars Hedal, CEO hos Hesehus

Er I også på udkig efter en fremtidssikret e-handelsløsning? Vi giver gerne en kop kaffe eller kommer forbi til en uforpligtende snak. Kontakt CEO, Lars Hedal, på tlf.: 40255083 eller på mail hedal@hesehus.dk

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Få et perfekt match mellem kundernes efterspørgsel og jeres udbud ved hjælp af digitale værktøjer. Med den rigtige viden kan I planlægge aktiviteterne, så I matcher udbud og efterspørgsel.
Zizzi, Nordens største kæde inden for curvy fashion med over 117 butikker, har i samarbejde med deres faste e-handelsleverandør, Hesehus, redesignet deres webshop, hvilket allerede den første måned efter lancering resulterede i en øget konverteringsrate på mobilen på 33%.
At være online er efterhånden en så integreret del af menneskers hverdag, at det nu ikke længere er nok at shoppe, styre hjemmets elektroniske enheder, søge information osv. ved hjælp af en skærm - læs her, hvordan I vinder kunderne med de nye interfaces i retail.

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox