6. maj 2021

Jubilæum: 10 års tæt og innovationsdrevet samarbejde med Matas

Efter 10 års tæt samarbejde og en ambitiøs e-commerceløsning, imponerende onlinevækst og seks e-handelspriser som resultat, kan Danmarks førende materialistkæde inden for skønhed og velvære, Matas, og Hesehus nu fejre 10-års jubilæum.

Prisvindende omnichannel-oplevelse

Med titlen som den danske webshop, som danskerne handler oftest i, og en onlinevækst på over 50% de sidste 11 kvartaler i træk er Matas’ onlinesucces i dag ikke til at tage fejl af. Da Matas for 10 år siden kom til Hesehus med ønsket om at få udviklet en strategisk e-commerceløsning, var det da også med et helt klart mål for øje: den nye webshop skulle være med til sikre kunderne den absolut bedste kundeoplevelse på tværs af kanaler både online og in-store.

Det udmøntede sig i lanceringen af den ambitiøse totalløsning, der gennem det sidste årtis tætte og innovative samarbejde løbende er blevet videreudviklet, og som med features som fx visual search, live shopping og bidrag til den danske Google Assistant med udrulningen af voice-baseret søgning har været med til at cementere Matas som en af Danmarks absolutte frontløbere inden for e-commerce. En position, som bl.a. blev anerkendt ved E-handelsprisen 2020, hvor Matas både vandt guld i kategorien 'Bedste omnichannel virksomhed' og den prestigefyldte Guldpris.

Brian Andersen, E-commerce Director hos Matas

”I samarbejdet de seneste 10 år har Hesehus taget en meget mere aktiv rolle i både vores innovative tiltag og den daglige kommercielle drift, end man normalt ser hos en IT-leverandør. Vores faste team hos Hesehus er ekstremt dedikerede og har derfor spillet en meget væsentlig rolle i vores succesfulde digitale transformation.”

10 år med ambitiøse onlineløsninger til Matas

Den danske skønhedsgigant har fra starten udvist en meget ambitiøs online- og omnichannelstrategi, hvorfor integrationen mellem de fysiske butikker og matas.dk er et helt centralt ben i udviklingen af webshoppen. Matas’ kunder har med matas.dk dermed fået meget mere end blot en online pendant til Matas-butikken. Foruden adgang til Matas’ fulde sortiment inden for skønhed og velvære tæller løsningen nemlig flere digitale rådgivnings-features som fx 1:1 onlinechat med Matas’ in-store materialister, visual search og en virtuel make-up ’try on’-funktion. Features, der tilsammen gør det muligt for Matas at tilbyde deres kunder lige præcis den inspiration og guidance, de har behov for, når de har behov for det, og på den måde, de foretrækker. Og features, som ikke mindst viste sig at blive helt centrale i arbejdet med at styrke shoppingoplevelsen og relationen til kunderne under corona-nedlukningerne i 2020.

Netop Matas’ store omstillingsparathed og innovationsdrevne tilgang det sidste år betyder, at Matas igen er at finde blandt finalisterne til årets E-handelspris i kategorien ’Bedste omnichannel virksomhed’, og sammen med Hesehus i kategorien ’Bedste e-handelscase – webbureau og andre leverandører’.

Matas lancerer flere innovative onlinetiltag som fx visual search


Mette Reinholt Mortensen, COO hos Hesehus

”De sidste 10 år med Matas har været og er stadig en kæmpe fornøjelse. Det er både enormt spændende og motiverende for os som udviklingshus at få lov til at arbejde så tæt sammen med en innovationsdrevet omnichannel-retailer som Matas, der konstant sætter baren højere og bliver ved med at udfordre os. Et samarbejde, der de sidste tre år er taget til helt nye højder! Og med Matas’ fortsat høje ambitionsniveau og drive, er der om muligt lagt i ovnen til et endnu mere spændende og innovativt samarbejde i fremtiden – vi glæder os i den grad!”

Nysgerrig på mere?

Bliv meget klogere på Matas’ ambitiøse e-commerceløsning og det innovative samarbejde.

Tjek casen om Matas ud her

Har I også brug for en unik og fremtidssikret e-handelsløsning? Så giver vi gerne en kop kaffe eller kommer forbi jer til en uforpligtende snak.

Kontakt Head of Customer Relations, Casper Bo Jørgensen, på tlf.: 23 30 79 56 eller skriv til: cbj@hesehus.dk

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Hos Hesehus ser vi fortsat et stigende niveau i vores kunders e-handelsambitioner. Derfor udvider vi igen holdet af kompetente hesehusianere og byder hele otte passionerede profiler velkommen – heriblandt to nye i form af en strategisk stærk Head of Marketing og en erfaren Controller.
Efter 10 års tæt samarbejde og en af Nordens mest innovative og omfattende e-handelsløsninger med 400 webshops på én platform som resultat kan Europas førende leverandør af arbejdstøj, Fristads Kansas Group, og Hesehus nu fejre 10-års jubilæum, og det gode samarbejde fortsætter.
Altor lancerer i dag QNTM Group, der fra starten bliver ny hovedaktionær i e-handelseksperterne Hesehus, som er kommet stærkt gennem coronakrisen. Sælger er 3C Groups ejet af Niels Thorborg.