B2C-kundetilpassede løsninger
Komplekse udfordringer kræver avancerede løsninger
Vi kender jeres kunders behov uanset om I er pure players eller har fysiske butikker
Uanset om I har fysiske butikker eller udelukkende opererer online, så ved vi, at det vigtigste for jer er glade kunder, der handler hos jer igen og igen. Vi ved også, at der findes ikke en one-size-fits-all løsning. Derfor har vi i mere end 20 år specialiseret os i at skræddersy løsninger, så de passer til lige netop jeres behov.
Hvad er vigtigt for onlinekunder?
En undersøgelse foretaget af Dansk Erhverv viser, at 48% af de adspurgte danskerne har handlet online inden for den seneste uge. Det understreger vigtigheden af en toptunet webshop.
Hver tredje af de adspurgte laver nemlig genkøb hos deres favoritbutik online, og 85% undersøger hovedsageligt varen online inden de køber.
De tre hovedårsager til at danskerne handler online er:
1. Bekvemmelighed
2. Udvalg
3. Pris
Kilde: Dansk Erhverv, E-handelsanalysen 2023 & Dansk Erhverv, E-handelsanalysen 2024 Første halvår
1. Bekvemmelighed
Når kunderne handler online, så er bekvemmelighed den vigtigste faktor. Købsprocessen skal nemlig være nem - hver gang.
Løsningen skal være nem for jer at arbejde i, men vigtigst af alt skal den være nem for jeres kunder. Finder kunden ikke det ønskede produkt inden for kort tid eller er det for uoverskueligt, så kan det resultere i, at de smutter og søger videre et andet sted.
For eksempel bruger Matas AI til at opsummere kundeanmeldelser af produkter. Det gør det nemmere for kunden at træffe en beslutning i valget mellem de mange produkter.
2. Udvalg
Udvalg er den næstvigtigste faktor for danskerne, når de handler online. Udvalget kan nemlig være større online.
BilligVVS har for eksempel skabt et online inspirationsunivers, der gør det muligt at surfe rundt blandt deres produkter. Løsningen gør det nemt for kunden at finde produktdetaljer, priser ogklikke sig videre til produktsiden eller lægge produktet direkte til kurven.
Opskriften på den ultimative omnichannel strategi
Som omnichannel-forretning kan I garantere kunden de samme gode priser online og offline. Dette skaber grundlaget for personalisering i både jeres fysiske og digitale butikker. Det åbner op for helt nye fordele.
Men hvordan binder man bedst onlineverdenen og butikker sammen?
3. Pris
Pris er den tredjestørste grund til, at danskerne handler online. Særligt fordi det er enkelt at sammenligne priser, men også fordi varen kan være billigere.
Måske har kunden besluttet sig for at købe nogle bestemte støvler, som flere webshops har på lager inklusiv jeres. Der er bare et problem: Støvlerne er billigere på en anden webshop.
Prisen kan vi ikke gøre noget ved, men vi kan lave en e-handelsløsning, der skaber værdi på så mange andre måder, at kunden vælger at handle fra jeres webshop – igen og igen.
Bliv inspireret af nogle af Danmarks førende webshops
Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe
Insights