Case: Verifone
B2B-webshop forøger salg med 421%
Verifone er Europas største leverandør af elektroniske betalingsløsninger og har kunder i mere end 150 lande og over 29 millioner installerede enheder. De forskellige betalingsløsninger omfatter bl.a. fritstående og integrerede betalingskanaler og mobile terminaler. I Danmark har virksomheder som Tivoli, Nordisk Film Biografer, OK Plus og Joe & the Juice valgt Verifones betalingsløsninger. Verifone kom til Hesehus med et ønske om en designopdatering af deres webshop, der skulle gøre det endnu lettere for deres kunder at handle og ikke mindst garantere et løft i deres onlinesalg.
Nye forbrugsvaner stiller nye krav
Udviklingen inden for e-handel har de sidste par år rykket sig markant, og det gælder som virksomhed om at følge med i de stigende krav, som de danske kunder stiller – også selvom man som i Verifones tilfælde er leverandør til B2B-markedet. For eksempel er andelen af brugere, der benytter en mobil platform, når de handler på nettet, steget markant, også i professionel sammenhæng. Derfor er Verifones webshop naturligvis responsive, så kunderne får samme oplevelse, uanset om de besøger webshoppen via smartphone, tablet eller desktop.
Nicki Bjerrum, Marketing Manager hos Verifone
”Vores nye responsive webshop performer rigtig godt, og det er fantastisk at se, hvordan vi via en god synergieffekt mellem vores vores webshop og vores andre marketingaktiviteter såsom direct marketing og radio kan opnå en forøgelse i vores salg"
Enkelt design med fokus på salg
Verifones hovedformål med designopdateringen var at gøre købsprocessen så enkel som muligt for deres kunder og dermed øge deres onlinesalg. For at indfri Verifones ønske har Hesehus’ UX Design team optimeret følgende i forhold til det oprindelige design:
1. Mere intuitiv top og menuopsætning – Hesehus’ UX Design team har gjort toppen renere og lettere at overskue for brugerne. Derudover er Verifones menuopsætning blevet udvidet med bedre og mere overskuelige filtreringsmuligheder, der giver kunderne mulighed for både at søge på branche (fx café, bager eller frisør) og teknologi (fx ADSL, GSM eller trådløs). Muligheder, der letter kundernes vej til det helt rigtige produkt og dermed sikrer en simpel og enkel købsproces.
2. Øget pris-troværdighed – i mange webshops bliver der i løbet af købsprocessen ofte lagt ekstra udgifter til produktets pris i forhold til fx porto og service. Især på produkter af Verifones type, hvor der fx indgår service og softwaretillæg kan den endelige pris være markant højere, end det først viste, og det ønskede Verifone at ændre. Med det nye design præsenterer Verifone nu kunderne for en helt klar pris, der udover den almindelige fragtpris ikke ændrer sig i løbet af check-ud-forløbet, og det øger uden tvivl deres pris-troværdighed.
Markant øget onlinesalg
Allerede i lanceringsmåneden for den nye webshop oplevede Verifone en imponerende stigning i deres onlinesalg. Alene i salget af terminaler lå Verifone 421% over månedsgennemsnittet for 2012. Og den nye webshop kom ikke blot godt fra start men har også vist sig at slå all-time-rekorden af salg af terminaler på en måned med hele 67%.
Casedetaljer
Lancering i april 2013
Platform
Webshop, PIM, DAM, CMS og Design
Funktioner & features
Intuitiv top og menuopsætning, responsive design, og facetteret søgning
Salg af terminaler
Verifone slog salget af terminaler med hele 421% i forhold til månedsgennemsnittet for 2012
Lignende cases