Case: Orloff
Orloff Firmatøj gør det let at bestille arbejdstøj
Da Orloff Firmatøj, en af landets førende leverandører af profil- og arbejdstøj, henvendte sig til Hesehus var det med en klar vision for øje: de vil gøre det let og fleksibelt for virksomheder at bestille arbejdstøj online. Ideen var at udarbejde et online bestillingssystem, der matcher kundernes øgede krav til service og funktionalitet og dermed differentiere sig fra konkurrenterne på helt centrale parametre som fleksibilitet og effektivitet.
Håndværkeren bestiller arbejdstøj online
For at sikre en så høj grad af fleksibilitet som muligt, er bestillingssystemet bygget op som en login-baseret webshop, hvor den enkelte håndværker logger ind og bestiller sit arbejdstøj ud fra det sortiment, som den tøjansvarlige i håndværkerens virksomhed har besluttet at tilbyde de ansatte. Håndværkerne kan således surfe rundt blandt det udvalgte sortiment, se 360 graders produktbilleder i alle tilgængelige farver samt læse udførlige produktbeskrivelser, hvor tøjets unikke egenskaber og funktioner bliver beskrevet – for derefter at bestille det tøj, der falder mest i deres smag.
Til forskel fra en almindelig webshop ”betaler” håndværkeren med point, et specifikt beløb på en konto eller ud fra et bestemt antal styk, der defineres af den enkelte virksomhed. Hvis brugeren fx er sat op til at betale med point, vil alle produkter i det tilgængelige sortiment være angivet med det antal point, der trækkes fra brugerens konto, hvis produktet bestilles. På den måde kan håndværkeren hele tiden holde øje med, hvor meget han har tilbage at købe for.
Tilpasset den enkelte virksomhed
Med Orloffs fleksible bestillingssystem kan den enkelte virksomhed få lige netop det set-up, der passer bedst til deres behov, og som er lettest for de ansatte at finde rundt i. Ved at oprette forskellige medarbejdergrupper og produktkategorier, kan den tøjansvarlige fx styre hvilke produkter, de ansatte kan vælge, om de må se priser eller ej, og om de må købe for mere end det specifikke pointantal, hvis de selv betaler differencen.
Efter aftale med Orloff Firmatøj er det også muligt at få uploadet unikke produktbilleder af det produktsortiment, som virksomheden har valgt, så de ansatte kan se tøjet med virksomhedens firmalogo. Hvis ansvaret for bestilling af arbejdstøj ligger hos en tøjansvarlig i modsætning til den enkelte håndværker, tager systemet også højde for det med et administrator-login, hvor den tøjansvarlige kan bestille tøj til de ansatte i én samlet ordre og hele tiden bevare overblikket, da alle ansatte er lagt ind i systemet med navn og specifik størrelse.
Levering er op til virksomheden
Hvorvidt den enkelte virksomhed ønsker at få leveret til en bestemt hovedadresse eller til flere af deres underafdelinger, er systemet sat op til at håndtere det. Hvis leveringsadressen altid er den samme for alle ansatte, figurerer den fra starten af, men hvis de ansatte kan vælge mellem flere forskellige underafdelinger, bliver de præsenteret for de mulige adresser. Systemet giver også mulighed for at indtaste en vilkårlig adresse, så de ansatte kan få leveret til deres hjemmeadresse, og sluttelig er det selvfølgelig muligt af afhente ordren i en af Orloff Firmatøjs butikker.
Casedetaljer
Lancering i november 2013
Platform
Webshop, PIM, DAM, CMS og Design
Funktioner & features
Login-baseret webshop, fleksibelt bestillingssystem tilpasset den enkelte virksomhed og 360 graders produktbilleder
Kundespecifikt set-up
Webshoppen er tilpasset den enkelte virksomhed
Lignende cases