Case: BG Flux
Én e-handelsløsning til fem brands
BG Group har i samarbejde med Hesehus implementeret en ambitiøs webshop - BG Flux - med fokus på e-handel, der går på tværs af koncernens fem brands: BG Byggros, BG Burcharth, BG Biovarme, BG Millag, og Inja Miljøteknik. Hidtil har hvert brand præsenteret de respektive sortimenter på separate sites, men nu er det muligt for kunderne at købe varer fra de forskellige brands via samme kurv. De fem brands har stadig brandsspecifikke sider, hvor kunderne kan finde informationer, der kun relaterer sig til det enkelte brand.
Samlet webshop med fokus på brugervenlighed
Kunderne kan desuden sammenligne op til tre produkter, hvis der er tvivl om hvilket produkt, der bedst matcher deres behov. Det er desuden muligt for kunderne kun at få vist afvigelser via funktionen ”vis kun forskelle”. Denne sammenligningsfunktion er yderst fordelagtig i forhold til øget brugervenlighed og dermed konverteringsraten og salget i shoppen.
Fleksibelt CMS med skræddersyet indholdsredigering
Det indhold, der ikke kommer fra Bizzkit PIM styres i Bizzkit CMS, der er udviklet af Hesehus. CMS'et indeholder mange spændende features, der gør det let at opbygge indholdet præcis, som BG Group ønsker det. Det er blandt andet muligt for brugeren at oprette alle de rækker og kolonner, han eller hun vil og ydermere at flytte indhold via ”træk-og-slip”.
Til BG Groups nye webshop er der etableret en ny fælles PIM, der medfører optimerede forretningsprocesser for BG Group gennem samling af al produktberigelse, altså samlet indgang til at administrere alle produktinformationer. På den måde imødekommer Hesehus BG Groups ønske om både at bevare styrken i de eksisterende brands samtidig med, at synligheden af det samlede varesortiment bliver forstærket.
Stærk placering i søgemaskiner
I det nye setup opnår BG Group generelt betydelige fordele i forhold til søgemaskineoptimering, både mht. stærkt linknetværk, sitestruktur og eliminering af duplicate content, som er en af faldgruberne i SEO-sammenhæng; især i BG Groups tilfælde, hvor produkterne både vil være at finde i den samlede webshop bgflux.com og i de forskellige brandwebshops.
Stort set alle forbrugere søger i dag information på nettet før et køb, og det gælder i høj grad også for B2B-kunder. I denne proces er Google klart den foretrukne søgemaskine, og derfor er en af BG Groups målsætninger med den nye webshop også netop tydelig synlighed her. Ved at indtænke ovenstående fordele i forhold til søgemaskineoptimering imødekommer Hesehus BG Groups målsætninger i forhold til synlighed på Google og derigennem til øget omsætning efter implementering.
Besøg bgflux.com
Casedetaljer
Lancering i september 2015
Platform
Webshop, PIM, DAM, CMS og Design
Funktioner & features
Separate subsites til det enkelte brand, avanceret filtrering, skræddersyet indholdsredigering
Multisite Management
Én indgang - fem brands
Lignende cases