Case: Davidsen

Komplekst - men ikke for kunden

Skalerbar omnichannel hos Davidsen - E-commerce fra Hesehus

Kompleksiteten vokser, når virksomheden vokser

Davidsen har haft travlt de sidste år. De er blevet en af landets tre største byggemarkeder målt på omsætning og er de hurtigst voksende. Derfor oplevede de også en stigende kompleksitet, der udfordrede deres systemer. De er vokset til at have 22 fysiske butikker og tre forskellige webshops, der alle skal kunne tale sammen. De havde derfor brug for enkle løsninger på et komplekst problem. De havde brug for at skabe intuitive kunderejser. De havde brug for Hesehus.

Med webshoppen gør Dinex det nemt for kunderne at finde alle de data, de har behov for

3 i én – én samlet løsning

Davidsen har et setup med tre forskellige webshops. En shop til privatkunder, en shop til erhvervskunder og en shop til indkøb af arbejdstøj. Det kombineret med de 22 fysiske butikker og den høje vækst gjorde, at Davidsen havde brug for en hjælpende hånd med at kæde de fysiske butikker sammen med webshoppen.

Morten Schulz, E-commerce Manager hos Davidsen

"Flowet fra a til z, når en ordre går i gennem vores forretning, har vi fået strømlinet til stort set punkt og prikke. Og vi har i dag en forretning som står på et fundament, som vi i høj grad kan skalere fremadgående."

Solidt strategisk fundament

Sammen med Hesehus har Davidsen kunnet afdække deres udfordringer og lave avancerede løsninger, der virker enkle for både kunder og medarbejdere. For eksempel er lagerstatus og levereringsmuligheder blevet integreret og automatiseret i webshoppen. Det betyder, at kunderne ikke bliver præsenteret for forvirrende valgmuligheder ved check-out, men i stedet får deres ordrer tilsendt på den optimale måde, uanset om de køber en enkelt skrue eller et ton stabilgrus.

Davidsen har fået et kompleks set-up, som giver kunden et hurtig og let overblik over produkterne

Caroline Popp Clausen, E-commerce Platform Manager hos Davidsen

”Det var vigtigt for os at det ikke blev kundens problem, at vi havde et komplekst set-up, men at kunden oplevede en meget enkel løsning hele vejen igennem.”

Med webshoppen gør Dinex det nemt for kunderne at finde alle de data, de har behov for

Omnichannel – kunden går aldrig forgæves

Du kan altid få dine varer hos Davidsen. De har nemlig bygget en komplet omnichannel-løsning, der binder den fysiske butik sammen med webshoppen. Det sikrer, at kunderne aldrig går tomhændede hjem. Løsningen er todelt og består af order-from-store samt bestil-og-hent. Order-from-store sikrer, at kunden altid kan tilgå webshoppen i butikken og få særlige varer hjem fra de centrale lagre. Samtidig kommer kunderne også oftere ned i butikken, når de laver bestil-og-hent-ordrer.

Det første år med denne løsning har flyttet afhentningen af 25 % af alle online-ordrerne til butikkerne. Det betyder, at kunderne oftere kommer ind og får den vejledning, de har brug for, hvilket også skaber gode muligheder for mersalg i butikken.

Casedetaljer

Lancering i november 2019

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS, BUM og eCommerce Search

Funktioner & features

Integration til Aspekt4 og Encode

Helstøbt B2C og B2B løsning

Ny sammenhængende brugeroplevelse for kunder på B2C og B2B markedet

Lignende cases

Se flere B2C og B2B-cases fra Hesehus

Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe

Hesehus står bag nogle af Danmarks største webshops. Kontakt os i dag og hør mere om, hvordan vi kan gøre din webshop til den næste e-commerce vinder.