7. december 2023

Danmarks førende e-handelshus lancerer nyt CMS

Pressemeddelelse

Hesehus indgår partnerskab med Amerikansk software scale-up for at skabe Skandinaviens bedste CMS til e-handel.

I dag kan e-handelsprofessionelle ånde lettet op: Marketingfolk, designere og udviklere kan se frem til en enklere og mere produktiv fremtid med et nyt CMS. Det kombinerer skalerbarheden og fleksibiliteten ved headless-arkitektur med kompromisløs brugervenlighed. Det gør indholdsproduktion og kampagneudvikling for e-handel enklere og langt hurtigere.

Hesehus lancerer CMS’et under deres softwarebrand Bizzkit, der leverer systemer til high-end e-handelsplatforme i hele Skandinavien.

Lanceringen er også en hjørnesten i et nyt strategisk partnerskab med den amerikanske CMS-udbyder Builder.io, der har oplevet enorm vækst på sit hjemmemarked de seneste år.

”Det er to år siden, vi hos Hesehus første gang forestillede os et mere agilt og brugervenligt CMS med alle fordelene fra en headless tilgang. Undervejs fandt vi Builder's toolkit og så det som en kernekomponent til at håndtere strukturerede data på en mere effektiv måde for vores kunder. Så i best-of-breeds ånd indgik vi et strategisk partnerskab og byggede lagene ovenpå, der forvandlede Builders fundament til Bizzkit CMS.”

Lene Damgaard Madsen, CPO hos Hesehus

En ny måde at opbygge e-handel

Bizzkit CMS bygger ovenpå Builder.io for at skabe et system skræddersyet til kunder i det nordiske økosystem for e-handel. Builders teknologi er allerede fuldt integreret i Bizzkit Commerce Cloud og fungerer med alle Bizzkit-produkter via single sign-on, hvilket giver et enkelt indgangspunkt til e-handelsløsningen

"At skifte til en headless arkitektur er det rigtige træk for mange nordiske e-handelsvirksomheder. Men for at gøre det hurtigt og effektivt kræver det ofte et sæt af kompetencer og teknologi inden for e-handel og content management. Hesehus har lagt sin store erfaring ind i CMS’et så kunderne kommer langt foran, i forhold til hvad de ville få andre steder. Det hjælper kunderne med at fremskynde deres time-to-market markant for markedsførerende e-handelsoplevelser. Samtidig forbereder det dem til at skalere.” ​​​​​​​ Siger Julia Shkrabova, Head of Partnerships and Strategy, Builder.io

Hesehus/Builder.io-partnerskabet blev indgået for seks måneder siden. Siden da er alle integrationer og e-handelsfunktioner blevet klargjort og bygget. De første løsninger baseret på Bizzkit CMS, er derfor allerede under udvikling.    

Om Builder.io

Builder.io er et visuelt headless content management system med base i San Francisco. Det er designet til teams, der bygger composable e-handel, moderne marketing og digitale oplevelser for flere forskellige brands. Systemet bruges af markante virksomheder som Everlane, Zapier og Anheuser-Busch.

Deres unikke visuelle drag-n-drop-editor og headless CMS hjælper digitale teams med at lancere dobbelt så meget - dobbelt så hurtigt. Partnerskabet med Bizzkit er Builders indgangsvinkel til at udvide deres tilstedeværelse til Skandinavien og Nordeuropa.

Om Hesehus

Hesehus er Danmarks førerende e-handelshus med over 20 års erfaring i at skabe ambitiøse e-handeløsninger og står blandt andet bag webshoppen for virksomheder som Matas, BabySam, Harald Nyborg og DinApoteker.

Bizzkit er Hesehus’ internationale softwarebrand, der sælger Hesehus’ egenudviklede teknologi til e-handelsløsninger i hele norden. Bizzkit Commerce Cloud består i dag af PIM (Product Information Management), DAM (Digital Asset Management), Ecommerce Search og nu også et helt nyt CMS.

Spørgsmål kan stilles til

Dennis Konrad, Head of Marketing, Hesehus

Tlf. 29 81 56 83, e-mail: deko@hesehus.dk


Julia Shkrabova, Head of Partnerships and Strategy, Builder.io

Tel. +1 650 255 6590 – julia@builder.io

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Juliana Drivhuse har netop lanceret et nyt drivhus-univers, der skal tage dem til det næste niveau online.
Kunder, der søger er tre gange mere tilbøjelige til at købe end kunder, der bare klikker rundt i jeres butik. Gør søgemaskinen til jeres stærkeste salgsværktøj. Se webinaret on-demand og lær hvordan.
Omnichannel er et stort og komplekst set-up. Det betyder, at det er let at overse vigtige detaljer og begå fejl, der kan have store omkostninger.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få serveret de nyeste trends, events, cases og meget mere.